Köszönjük a rengeteg megosztást, március 24-én gazdára talált a Pan.
Honda Pan Europeanjaink elérték a 13 éves kort, ezért sajnos a mentésben már a törvényi szabályozás miatt nem vehetnek részt. Eladó motorunk most a tiéd lehet!
A legendás Panok
A hazai mentőmotoros flotta első nagyobb tagjai Yamaha FJR-ek voltak, azonban elektromos problémáik miatt a bővüléskor már Alapítványunk Hondára váltott. Így 2010-ben megkezdték a mentőmotoros munkát a gyárilag angol rendőrségi motorként kialakított, 1300 köbcentis Pan Europeanok.
Kettő élte túl a 13 év szolgálatot, a harmadik társuk sajnos összetört. Mivel kéklámpás jármű 13 éves kora után nem vehet részt a mentésben, az idei szezonra ettől a kettőtől is búcsút kell vennünk.
A gyakorlómotor
Jelenleg csak az egyik Pan European eladó, a másikat ugyanis a Continental Safety-Hungary pályájára szállította ki nekünk gyakorlómotornak a Motoros Angyal. A motor azóta kapott egy gyors felkészítést, és az idei fedett pályás tréningeken már gyakoroltak is vele Bajtársaink.
Azonban ha a mentőmotoros flottát fejleszteni szeretnénk, a másik Pantól sajnos meg kell válnunk – ezért neki most szerető gazdit keresünk nyugdíjas éveire.
Őt veheted meg
Az eladósorba került Pan European rendszáma UJW-843. Ha a további mese helyett inkább a konkrét hirdetés érdekelne, ahhoz kattints ide!
Amit érdemes tudni róla, az egyrészt az, hogy újkora óta Alapítványunk a motor tulajdonosa. Egész életében mentőmotor volt, ennek minden hátrányával és azzal a tagadhatatlan előnyével is, hogy így viszont minden kötelező szervizt megkapott – felezett szervizintervallummal, a Honda Szallerbecknél. Természetesen ha valaki komolyan érdeklődik a motor iránt, összegyűjtjük 13 évnyi szervizszámláját is.
Ha a járműszolgáltatási platformon keresztül lekéritek a motor előéletét – amit egyébként rendszám alapján minden itthon forgalomba helyezett jármű esetén ingyen megtehettek, és minden vásárlás előtt tegyetek is meg! -, azt látjátok, hogy 2020-ban baleset érte.
Ez valóban így történt, a baleset után a váz bemérését követően szintén a Szallerbecknél gyári alkatrészekkel javították (és utána még két évig mentőmotorként is futott). Ennek köszönhetően a motor eleje gyakorlatilag újnak tekinthető.
Mentőmotoros specifikumok – jók és rosszak
Ha úgy döntenél, hogy megveszed ezt a motort, vedd figyelembe, hogy némi módosítást is veszel a gyári modellhez képest!
Nézzük az előnyöket:
- Wilbers rugóstagot kapsz elöl és hátul is
- Érkezik vele egy HeliBars kormánymagasító
- Nagyon egyszerűen be tudod majd kötni a GPS-konzolt, ugyanis mi már egyszer megtettük
- Lesz egy jó motorod, és egy jócselekedeted is, hiszen a mentőmotorozás ügyére fordítjuk a motor vételárát
Most pedig a hátrányokat:
- A fejidomnál és a dobozon lyukak őrzik a kéklámpa-felfogatások helyét – ezek vízzáró műanyag kupakkal eltüntethetők, amiben kérésedre segítünk is. Azért nem tüntettük el őket még, mert az nem lenne korrekt.
Így néznek ki ezek a lyukak:
Hol tudom megnézni?
Budapesten, a XI. kerületben – ha esetleg kitaláltad, hogy hol, akkor se menj oda bejelentés nélkül! A motorunk egy felkészült, könnyen megközelíthető helyen várja az érdeklődőket, de megmutatni a műszaki felelősünk, Csehi Sanyi fogja neked – egyúttal minden egyes kérdésedre tapasztalatból válaszolni is ő tud majd. Vele a hirdetésben megadott telefonszámon tudsz időpontot egyeztetni.
Tényleg, hol is volt az a hirdetés?
Hirdetés és bővebb információk a használtautón, ide kattintva.