2019 utolsó szolgálati napján balatoni motorosunk a Szépkilátás Étterembe tartott, ahol rendszeresen vendégül látnak minket. Az ebéd azonban elmaradt, mert egy fiú segítségre szorult: rosszul esett trambulinozás közben. Később kiderült, nem lett komoly baja, azonban anyukája ezután úgy döntött, gyűjtést indít egy újabb mentőmotorra. Ehhez a CsodaCsoportot (akkor még: Civil Licit Csoport) támogatását is megnyerte, így év végén nem is egy, hanem két vadonatúj, automata ALS motorral bővült flottánk. Az egyikük a kampányban megkapta a fiú után a Balázsmotor nevet, a másik a Civil Licitre utalva CiLi lett. Azóta ők látják el a balatoni motor feladatait a nyári szezonban, és az Önkéntes Mentőmotoros Szolgálat bázisát adták, egészen 2022 nyaráig. Ekkor ugyanis egy – nem Bajtársunk hibájából bekövetkező – balesetben Balázsmotor összetört. Mivel a sérülései a további mentőmotoros igénybevétellel összeegyeztethetetlenek voltak, és a totálkár ítéletét is megkapta, meg kellett válnunk tőle. Szerencsére a Biztosító korrekten kezelte a helyzetet, ezért gyorsan pótolni tudtuk: a 2023-as szezonban megérkezett hozzánk egy használtan vásárolt, de nagyon kevés kilométeres, megegyező korú, típusú, színű (és azóta matricázású) motorkerékpár. Ő az elődje emlékére a II. Balázs nevet kapta.
Honda VFR 1200XD Crosstourer (2019)
- Rendszám: UOE-056 (CiLi), UON-132 (II.Balázs). Korábban: UOE-057
- Évjárat: 2019
- Köbcenti: 1237
- Motor: V4, 76°-os elrendezésben, vízhűtéses
- Meghajtás: kardán
- Teljesítmény: 128 LE
- Forgatónyomaték: 126 Nm
- Fokozatok száma: DCT
- Tengelytáv: 1595 mm
- Végsebesség: 235 km/h, mentőmotorként: 210 km/h
- Abroncsméret elöl: 110/80 R19
- Abroncsméret hátul: 150/70 R17
- Hosszúság: 2285 mm
- Szélesség: 915 mm
- Alapmodell tömege megtankolva: 280 kg
- Mentőmotor tömege megtankolva: 334 kg
- Megkülönböztető jelzések: Juluen B19, M58, M43 fénytechnika, Juluen hangvezérlő, FNGP-200 tölcsér
- Bázisállomás: Balatonvilágosi Mentőmotoros Bázis